Overslaan en naar de inhoud gaan

Damme drinkt

JCI Damme wil de West-Vlaming kennis laten maken met bieren uit het Brugse Ommeland. Daarom zet de vereniging een virtuele tour op langs 7 brouwerijen uit Brugge en omgeving.

De bieren kunnen thuis gedegusteerd worden, dit met bijhorende uitleg van zytholoog Kurt Gunst.

De deelnemende brouwerijen :

  • Prearis
  • Rostune
  • Syphon
  • Bryygja
  • Damme Bier
  • Hulstlo
  • Viven 

Virtuele tour

Via een livestream kan je op vaderdag een virtuele tour volgen via de Facebook pagina van JCI Damme.

Vooraf kan je al genieten van beelden uit deze brouwerijen.

Opbrengst

Zoals we van JCI acties gewoon zijn, gaat ook deze keer de opbrengst naar een goed doel.

Met de opbrengst zal er in het najaar een jobbeurs georganiseerd worden om werkzoekenden te coachen naar de juiste skills. Parallel daaraan zullen bedrijven begeleid worden naar de gepaste profielen.

Back-to-Business

Het initiatief past in het project Back-to-Business – het jaarthema van JCI Damme dit jaar. Als ondernemende jongeren willen we de wereld positief vooruit helpen en lokaal ondernemerschap met topproducten is voor velen van ons heel belangrijk. Met ‘Back-to-Business springen we tevens op de digitale trein, wat door de corona-crisis extra gestimuleerd wordt. Velen onder ons ontdekken nu hun lokale handelaars en we werken samen met u eraan om deze handelaars ook na deze rare tijd te blijven steunen. 

Over JCI

unior Chamber International (JCI), in België ook bekend onder de benamingen Jaycees of Jonge Kamer, is een internationale organisatie van jonge leiders en ondernemende mensen tussen 18 en 40 jaar oud. Door hun engagement, vriendschap en het realiseren van creatieve projecten groeien zij tot toekomstgerichte ondernemende voortrekkers.

“Groeikansen aanbieden die jonge mensen aanzetten tot het creëren van positieve veranderingen”.

Missie JCI

De bierpakketten

Pakket 1

29 EUR

  • Assortiment 6 bieren
  • Droge worst
  • 1 Soort noten

Pakket 2

55 EUR

  • Assortiment 12 bieren
  • Droge worst
  • 2 Soorten noten
  • 1 Potje salsa

Pakket 3

79 EUR

  • Assortiment 19 bieren
  • Droge worst
  • 2 zakjes noten
  • Salsa dip
  • 2 bijhorende glazen

Lokale producten

Niet enkel de bieren zijn lokale producten, maar ook de rest van het pakket is zorgvuldig gekozen bij onze lokale handelaars. De salsa komt van een jonge start-up namelijk Rascle Tastebuddies. De lancering van dit product was voorzien in maart tijdens de Horeca Expo Tavola in Kortrijk, echter gooide de corona-uitbraak grondig roet in de plannen.

Momenteel wordt er volop op zoek gegaan naar financiële middelen (onder andere via crowdfundcampagnes), maar graag willen we de jonge ondernemer Niels Wyckstandt (28) extra ondersteunen. Via deze actie willen we hen een extra duwtje in de rug geven tijdens deze moeilijke tijden voor een jonge start up.

De noten komen van TNUTS - eveneens een jonge start-up van James Van De Velde en Ilse Bisschop die hun vers gebrande noten aanbieden in de Ezelstraat te Brugge, op de markten in Brugge, Oostkamp en Aalter en op hun webshop.  Tenslotte komen de droge worsten van alle slagerijen actief in Damme en Beernem.

Bestellen

Bestellen kan op de speciaal opgerichte website voor deze actie.